Najlepsze techniki relaksacyjne na co dzień 

Najlepsze techniki relaksacyjne na co dzień 

Sytuacje stresowe są nieuniknioną częścią życia. Tendencja do funkcjonowania w szybkim pędzie z całą pewnością ich nie eliminuje. Na co dzień borykamy się z różnymi problemami, czy wiesz jednak, że życie w ciągłym stresie ma bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie? Dlatego warto robić sobie przerwy, nawet kilkuminutowe i przeznaczyć je na ćwiczenia relaksacyjne, które pozwolą Ci odzyskać balans. Poznaj kilka technik relaksacyjnych, które możesz wykonywać na co dzień. 

Jak stres wpływa na nasz organizm? 

Sytuacje stresowe wywołują w naszym ciele napięcie, które prowadzi do wydzielania przez organizm dwóch hormonów – adrenaliny i kortyzolu. Właściwe stężenia tych hormonów są bardzo ważne, nie możemy się ich pozbyć. Kortyzol odpowiada za prawidłowe działanie układu odpornościowego, gdyż ma działanie przeciwzapalne. Natomiast adrenalina przygotowuje organizm do stawienia czoła niebezpieczeństwu. Jednak nie bez powodu oba te hormony nazywamy także hormonami stresu. 

Sytuacje stresowe powodują, że nasz organizm wydziela nadmierne ilości zarówno adrenaliny, jak i kortyzolu. Ich stale podniesiony poziom wyniszcza organizm i jest przyczyną wielu problemów zdrowotnych – między innymi bezsenności, chorób serca, zaburzeń psychicznych, nowotworów, a także chorób autoimmunologicznych. Jak więc się odstresować? 

Najlepsze techniki relaksacyjne na co dzień 

W ciągu dnia nie zawsze mamy czas na dłuższą sesję ćwiczeń, czy przyjemności, które pozwalają się nam odstresować. Warto jednak poświęcić nawet pięć minut na proste techniki relaksacyjne, które odprężą nasz umysł i ciało, oraz pozwolą się wyciszyć, zmniejszając tym samym stężenie hormonów stresu. 

Jedną z takich technik jest skanowanie ciała. To bardzo proste ćwiczenie, które możesz wykonywać w każdym miejscu. Stań w lekkim rozkroku, lub usiądź z wyprostowanymi plecami i zamknij oczy. Zacznij powoli skanować ciało, zaczynając od stóp, idąc aż do samej głowy. Skup się na stopach, łydkach, udach, biodrach, brzuchu, rękach, barkach, głowie – poczuj, gdzie czujesz napięcie, które miejsca się rozluźniają. Głęboko oddychaj i skup się tylko na tej czynności. 

Bardzo dobrą metodą jest także krótka medytacja połączona z treningiem oddechowym. Usiądź wygodnie i zamknij oczy. Pozwól myślom płynąć, ale nie skupiaj się na jednej konkretne. Zaobserwuj przy tym swój oddech i postaraj się go pogłębić. Świetną metodą na odstresowanie jest także rozciąganie. Nawet krótkie i na stojąco – pozwala dotlenić ciało i rozluźnić mięśnie, które spinają się od długiego siedzenia przy biurku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.