Zdrowa jesienna dieta – jak powinna wyglądać?

Zdrowa jesienna dieta – jak powinna wyglądać?

Niewątpliwie zdrowe odżywianie jest podstawą dobrego samopoczucia. Jesienią szczególnie należy zadbać o jakość posiłków. To pora roku, w której zmagamy się z utratą energii, zmianą nastrojów, a nawet popadaniem w jesienną chandrę. Odpowiednio zbilansowana dieta, może okazać się wręcz zbawienna, dla zdrowia zarówno psychicznego, jak i fizycznego.

Jesienne odżywianie!

Z założenia, iż nasze organizmy w okresie jesienno-zimowym potrzebują więcej kalorii, by się rozgrzać, częściej spożywamy mięso i ogólnie tłuste dania, co nie sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki. Prawdą jest, że zapotrzebowanie kaloryczne w tym okresie jest większe, ale wcale nie oznacza to, że nie da się utrzymać fit diety jesienią. To pora roku obfitująca w sezonowe produkty, które są bogate w wartości odżywcze. To nie mięso smażone w dużej ilości tłuszczu, wzmocni nasz organizm. Zdecydowanie lepiej sprawdzą się wspomniane sezonowe warzywa, owoce i grzyby, czyli produkty wzmacniające odporność i poprawiające nastrój.

Czym, powinna charakteryzować się jesienna dieta?

Charakteryzując zdrową, jesienną dietę, należy wspomnieć, iż powinna ona obfitować w węglowodany złożone. Między innymi mają one wpływ na produkcję serotoniny, czyli neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za dobry nastrój. Znajdziemy je w pełnoziarnistych produktach zbożowych, gruboziarnistych kaszach i makaronach. To też czas, kiedy musimy mocniej zadbać o odporność, zatem jesienna dieta powinna być też bogata w kwasy tłuszczowe omega 3, zawarte w rybach i oleju lnianym. Dodatkowo należy pamiętać o dużej ilości warzyw i owoców, które dostarczają witamin i minerałów.

Jesienne patenty, czyli jak utrzymać fit dietę!

Skoro mowa o zdrowym odżywianiu jesienią, to warto stawiać na zupy. To najlepszy sposób na rozgrzanie się od środka. Pełne sezonowych warzyw, nico pikantne, korzenne i aksamitne, są smaczne, a dodatkowo zapobiegają napadom głodu na słodycze. Natomiast doskonałą propozycją jesiennego, zdrowego śniadania są owsianki i jaglanki przygotowywane na ciepło. Z dodatkiem suszonych owoców i rozgrzewających przypraw: imbiru, cynamonu i goździków, ze szczyptą chili stanowią zastrzyk energii i wspomagają odporność. W jesiennej diecie, nie powinno też zabraknąć dyni, na którą jest wówczas sezon w pełni. Co ważne jest ona niskokaloryczna i lekkostrawna, a przede wszystkim jest źródłem wielu cennych składników odżywczych. Chcąc utrzymać dobrą formę i zdrowy tryb odżywiania, dobrze jest każdy posiłek dzienny wzbogacać warzywami, bądź owocami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.