Ćwiczenia a motywacja – co zrobić, gdy nie chce Ci się ruszyć?

Ćwiczenia a motywacja – co zrobić, gdy nie chce Ci się ruszyć?

Kolejny raz postanawiasz, że weźmiesz się za siebie i schudniesz parę kilo. Zaczniesz ćwiczyć od jutra… albo od przyszłego tygodnia – teraz nacieszysz się jeszcze słodyczami i zakazanym fast food’em. Koniec z tym! Jeśli chcesz cokolwiek zmienić, nie odkładaj tego na później!

Jeśli po raz kolejny porzuciłeś/łaś swoje postanowienia związanie z ćwiczeniami fizycznymi być może zabrakło ci motywacji? A szkoda, bo jest ona http://twoja-motywacja.pl/ istotnym czynnikiem wpływającym na powodzenie treningu. Sprawdź, w jaki sposób zmotywować się do ruchu.

Postaw sobie konkretny, ale realny cel – wiedząc do czego dążysz łatwiej będzie Ci osiągać rezultaty. Nie narzucaj sobie zbyt szybkiego tempa. Zamiast z góry zakładać, że codziennie będziesz ćwiczyć po 1,5 godziny lepiej zacznij od trzech treningów tygodniowo, trwających 30 minut. Kiedy już uda ci się wypracować pewien schemat możesz stopniowo zwiększać czas treningu.

Myśl, jak będziesz wyglądać za jakiś czas – kiedy dopadnie Cię kryzys i poczujesz, że nie ma już sił i chęci do dalszych ćwiczeń, pomyśl co możesz osiągnąć dzięki nim. Jednocześnie uświadom sobie, co się stanie kiedy ich zaprzestaniesz – nie tylko będzie to zmarnowany czas i wysiłek, ale zaprzepaścisz swoją szansę na nowy, świetny wygląd i samopoczucie. Ćwiczenia fizyczne przyniosą Ci wiele korzyści – nie rezygnuj z nich!

Znajdź kompana do ćwiczeń – nie tylko zyskasz towarzystwo podczas ćwiczeń, ale w chwili słabości będzie miał kto Cię popchnąć do działania. Możesz ćwiczyć z przyjaciółką, mężem, siostrą, bratem – na pewno znajdzie się ktoś, kto będzie Cię wspierał w ćwiczeniach.

Fotografuj się – rób sobie zdjęcia co tydzień. Dzięki temu będziesz widzieć, jakie osiągasz efekty. Będzie to namacalny dowód na to, że Twój wysiłek się opłaca, a Twoja motywacja zostanie utrzymana na odpowiednim poziomie. Pomyśl, jakie wrażenie zrobisz na innych, kiedy pokażesz im swoje zdjęcia z „przed” i „po”.

Nagradzaj się za postępy – jeśli uda Ci się schudnąć kolejny kilogram, nagródź się za to. Zasługujesz na odrobinę przyjemności za włożony w ćwiczenia wysiłek. To, że udaje Ci się dotrzymywać postanowienia jest Twoim osobistym sukcesem!

Słuchaj motywującej muzyki – ćwicz w rytmie ulubionych utworów. Ćwiczenia przy muzyce nie tylko są przyjemniejsze, ale także pozwalają na utrzymanie prawidłowego tempa, co wpływa na zwiększenie ich efektywności!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *