5 porad, jak dbać o odporność i kondycję jesienią.

5 porad, jak dbać o odporność i kondycję jesienią.

Jesień zbliża się wielkimi krokami, a to znak, że należy dbać o odporność, zdrowie i kondycję fizyczną. Jest kilka sprawdzonych sposobów, które pozwolą uniknąć przeziębień i czuć się dobrze także jesienią. Warto te rady wcielić w życie, by móc cieszyć się nową porą roku.

1. Sen dobry na wszystko.

Prawda stara jak się świat. Kiedy jesteśmy niewyspani, nie potrafimy się na niczym skupić, jesteśmy nieefektywni. Dlatego tak ważny jest dobry sen. Zdaniem lekarzy idealna długość snu wynosi 7-8 godzin. Wiele zależy też od naszych indywidualnych predyspozycji oraz wieku. W czasie snu organizm się regeneruje, a my odpoczywamy. Zadbaj zatem o dobry sen, bo to podstawa zdrowego stylu życia.

2. W zdrowym ciele, zdrowy duch.

Latem jest nam łatwiej być aktywnym ze względu na długość dnia, temperaturę powietrza i więcej czasu wolnego. Sport jest podstawą zdrowego stylu życia, poprawia odporność, wpływa korzystanie na sylwetkę, odchudza i poprawia nastrój. Nikogo nie trzeba przekonywać do aktywności fizycznej. Wiele kobiet z niej rezygnuje, tłumacząc się nadmiarem obowiązków, co wpływa negatywnie na jakość ich życia. Należy wybrać taką aktywność, którą lubimy. Mogą to być codzienne, długie ( około godzinne) spacery, które doskonale dotlenią cały organizm i pozwolą spalić kalorie. Można spacerować z przyjaciółką i tym samym nadrobić zaległości towarzyskie. Inną aktywnością lubianą przez kobiety jest jazda rowerem czy pływanie. Jeśli jednak mamy mniej czasu, można zaopatrzyć się w modny ostatnio stepper czy stacjonarny rowerek i ćwiczyć w domu. Efekt zauważymy już po miesiącu jakiejkolwiek aktywności.

3. Zróżnicowana dieta.

Jemy za dużo i za tłusto. Nie potrafimy oprzeć się smacznym, ale szkodliwym fast foodom, spożywamy napoje gazowane. To bardzo źle wpływa na nasze zdrowie. Warto wprowadzić zmiany w domowym jadłospisie. Jeść więcej warzyw, owoców, urozmaicić menu i pić dużo wody oraz ziołowych herbatek. Szczególnie polecana jest zielona herbata, która ma właściwości moczopędne, pozwala oczyścić organizm z toksyn, przyspiesza przemianę materii, wpływa też pozytywnie na pracę wątroby. Napój ten trzeba koniecznie wprowadzić do swojego menu. Efekty zauważymy szybko.

4. Bądź piękna dla samej siebie.

W codziennym zabieganiu często zapominamy o sobie, swoich potrzebach. Koncentrujemy się na rodzinie, pracy, porządkach. Każda kobieta powinna zadbać o siebie i nie rezygnować z rytuałów, które sprawiają jej przyjemność. Idź do fryzjera, na masaż, do kosmetyczki. Pozwól, by inni zadbali o Twój piękny wygląd i dobre samopoczucie. Jeśli nie masz takich możliwości, to zrób domowe spa w swoim salonie. Zaangażuj do tego córkę, przyjaciółkę, mamę. To najlepszy sposób na relaks i odrobinę wytchnienia.

5. Rób to, co lubisz.

Organizacja jest ważna w każdej sferze życia. Planuj zatem swoją codzienność i wygospodaruj czas tylko dla siebie. To może być godzina, w czasie której obejrzysz ulubiony serial lub zaszyjesz się w sypialni z książką. Taki wypoczynek potrzebny jest każdemu. Tylko to sprawi, że codzienność nie będzie Cię przytłaczała, a Ty z optymizmem spojrzysz w przyszłość. I będziesz cieszyła się złotą, polską jesienią!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.